Adana’da ki İnovasyon Haftasına katılan Demsa Holding Kurucusu Türk iş kadını Demet Sabancı Çetindoğan, sahibi olduğu şirketlerin inovatif uygulamalarını anlattı.

Demsa Holding Kurucusu Demet Sabancı Çetindoğan Adana’daki İnovasyon Haftası’nda yaptığı sunumda önce inovasyon nedir ne değildir sorusuna yanıt verdi. Ardından inovasyon uygulamalarına yönelik örnekleri anlattı.Demet Çetindoğan Sabancı, konuşmasında inovasyonun tanımını şöyle yaptı;”İnovasyon latince bir sözcük olan ‘innovatus’tan türemiştir. Toplumsal kültürel ve idari ortamda yeni yöntemlerin kullanılmaya başlaması” anlamına gelir. Türkçe de ‘Yenilik’, ‘Yenileme’, ‘Yenilikçilik’ gibi sözcüklerle karşılanmaya çalışılsa da bu sözcüklerin yaptığı çağrışımlar, gerçek anlamını vermemektedir. Benim İnovasyonu tarif etmekle ilgili çok sevdiğim bir cümle var; “Gelir getirici yaratıcı fikir.”

İnovatif bir iş yapmak için tek başına bir cin fikrin olmasının yeterli olamayacağına dikkat çeken Demet Sabancı Çetindoğan, “Cin fikir sadece cin fikirdir ve bazen sahibini çarpabilir. Taşı boyayıp satmak bir cin fikirdir ama iyi bir yerde dükkan açmazsanız, taşı doğru renge boyayamazsanız ve aldığınız taş boyama siparişlerini zamanında yetiştiremezseniz işe yaramaz.İnovasyon bu fikrin etrafına bir ekonomi kurabilecek yatırımı, yönetimi pazarlamayı, geliştirmeyi koyabilmektir. “dedi.

İyi yönetilememiş binlerce start up’ın daha ilk adımda hayal kırıklığına dönüştüğünü ifade eden Demet Sabancı Çetindoğan şöyle konuştu;”Bu noktada çok sevdiğim bir atasözünü paylaşayım. Fırsat, ancak hazır olanların karşısına çıkar. Yaratıcılık denin sihirli kavramın en sivri ucu Farklılaşmadır. Örneğin herkes otel yatırımı yapıyor. Ama biz Pera Palas Jumeirah ile müze otelciliğini ile konuklarımıza “Müzede bir gece” geçirme olanağı sunduk. Pera Palas bugün kendini yeniden keşfeden bir turizm yatırımına dönüştü. Bence sizi diğerlerinden ayıracak noktaya odaklanmalı ve bunu bir business plan çerçevesinde almalısınız. Biz ONKİM ile insanların gelecekle kurmak istediği bağa yatırım yaptık. Biz hastane de açabilirdik. Ama kök hücre merkezi açtık. Sağlık sektörü içindeki bu ayrışmanın bize ekonomik getirisi de; ülkemiz için sosyal çıktısı da büyük oldu.”

Demet Sabancı Çetindoğan, krizler, 2015 de gerçeklesen dramatik gelişmeler ve dünyada ki değişimlerin iş dünyasını derinden etkilediğini, değişimlerin aksiyon almaya , gıda kaynaklarına katkıda bulunmaya ve gezegenimiz için bir inovasyon yaratmaya teşvik ettiğini söyledi. İnovasyonun perakende sektöründe de değişime neden olduğunu belirten Demet Sabancı Çetindoğan “Markalar daha bütünsel ve davranışsal modayı bir araya getirmek icin geçmişlerini gözden geçirme ihtiyacında. Markalar müşterilerinin imajını yükseltirken kişiye özel üretim ve stil ile bir iddia içerisinde olma yolundalar. Perakendeciler konseptlerine yeniden yatırım yaparak doğaya katkılarını daha hissedilebilir kılıyorlar”

“Sosyal çıktısı çok güçlü olan projelerimizden biri de Yaratıcı Çocuklar Derneği tarafından düzenlenen Multi Channel Developers (MCD) işbirliğinde çocukların yaratıcılığını desteklemeyi amaçlayan “Samsung Geleceğin Mucitleri” Bilim Yarışmasından örnek vermek isterim. Öğrencilere bilimi sevdirerek onları yeni buluşlar yapmaya teşvik etmek, yaratıcılıklarını pekiştirmek ve yeteneklerini görmelerini sağlayarak özgüvenlerini arttırmak üzere ilk kez 2013 – 2014 öğretim yılında hayata geçirilen “Samsung Geleceğin Mucitleri” bilim yarışmamıza her yıl katlanarak artan başvurular yapılmaktadır. Çocuklarımızın yaratıcılıklarını kullanarak ortaya koyacakları yeni proje ve ürünlerin gelecekte insanlığa çeşitli alanlarda katkı sağlayacağına inanıyoruz.